Bij Flux College krijg je de kans om je talenten te ontdekken en te ontwikkelen in een stimulerende en moderne leeromgeving. We bieden een aanpak die gericht is op jouw groei en welzijn, met aandacht voor zowel academische vaardigheden als persoonlijke ontwikkeling.
“Subjectificatie’ De persoonlijke ontwikkeling van leerlingen wordt op de meeste scholen in het mentorprogramma opgenomen. Leerlingen stellen, onder begeleiding van hun mentor of coach, persoonlijke leerdoelen op. De rol van de docent krijgt meer en meer een coachend karakter.
“Beweging is onderwijs en onderwijs is beweging”
Projectgestuurd onderwijs of Projectonderwijs is een onderwijsmethode die de lerende in een projectsetting inzicht geeft in de praktijk van een thema en zo theoretische concepten en beginselen leert. De methode stelt de leerlingen en niet de docent centraal, de methode stelt het proces en niet het product centraal.
Bij Curriculum 10-14 en IMYC worden de persoonlijke leerdoelen gekoppeld aan de leerdoelen per vak. Omdat, bijvoorbeeld, binnen de thema’s veel wordt samengewerkt tussen leerlingen ontstaat een context waarbinnen leerlingen aan hun persoonlijke leerdoelen kunnen werken.
Door zelf en anderen daarop te (laten) reflecteren, leert de leerling zijn persoonlijke talenten te ontwikkelen en daar ook verantwoordelijkheid voor te nemen.